Pracownik
dyrektor
Zakres obowiązków:
  1. Nadzór nad prowadzeniem spraw pracowniczych w Uczelni:
  • kontrola dokumentacji dotyczącej zatrudnienia nowych pracowników, w tym umów o pracę, aneksów, zakresów obowiązków oraz procedur związanych z rozwiązaniem stosunku pracy,
  • analiza i weryfikacja stanowisk (etatów) planowanych do obsadzenia, uwzględniając struktury organizacyjne oraz potrzeby jednostki,
  •  uzgadnianie wysokości wynagrodzeń nowo zatrudnianych pracowników, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów i regulaminów wynagradzania.
  • Monitorowanie i nadzór nad prowadzeniem akt osobowych pracowników Uczelni:
    • zapewnienie kompletności i poprawności dokumentacji w aktach osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami (m.in. Kodeksem pracy oraz rozporządzeniami dot. dokumentacji pracowniczej),
    • bieżące aktualizowanie akt osobowych w zakresie zmian wynikających z awansów, ocen okresowych, szkoleń czy innych zdarzeń dotyczących pracownika.
  • Przygotowywanie analiz i sprawozdań dotyczących zatrudnienia:
    • opracowywanie  raportów i zestawień dotyczących struktury zatrudnienia, rotacji pracowników, liczby etatów oraz statystyk wynagrodzeń,
    • analiza danych dotyczących zatrudnienia na potrzeby wewnętrzne Uczelni oraz w celu przekazywania informacji do odpowiednich instytucji (np. GUS, ZUS, ministerstw).
  • Zarządzanie pracą zespołu BSP:
    • nadzór nad codzienną pracą pracowników biura, delegowanie zadań, monitorowanie ich realizacji i zapewnienie efektywnego przepływu informacji,
    • przeprowadzanie okresowych ocen pracy podległych pracowników, wskazywanie obszarów do rozwoju oraz zapewnienie wsparcia w podnoszeniu kwalifikacji zawodowych,
    • motywowanie zespołu do osiągania wyznaczonych celów i zapewnianie odpowiednich warunków pracy.
  • Obsługa systemów informatycznych wspierających działalność  BSP:
    • bieżąca obsługa narzędzi i programów kadrowo-płacowych, takich jak:
      • Rektorat 2.0.
      • Płatnik 
      • Investors 
      • inne systemy wspierające procesy administracyjno-kadrowe,
  • Realizacja obowiązków związanych z ubezpieczeniami społecznymi:
    • przygotowywanie i przesyłanie danych do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, w tym zgłoszeń pracowników oraz ich dzieci do ubezpieczeń,
    •  sporządzanie korekt.
  • Zapewnienie zgodności z przepisami prawa pracy:
    • kontrola przestrzegania przepisów prawa pracy w zakresie zatrudnienia, czasu pracy, wynagrodzeń, urlopów oraz innych uprawnień pracowniczych,
    • prowadzenie działalności informacyjnej i doradczej dotyczącej zmian w przepisach prawa pracy oraz ich praktycznego stosowania,
    • współpraca z Zespołem Obsługi Prawnej w celu rozwiązywania złożonych problemów pracowniczych.
  • Zapewnienie obsługi administracyjnej komisji dyscyplinarnej, antymobbingowej i socjalnej.
  • Nadzór nad legitymacjami służbowymi NA.
  • Nadzór nad obszarem socjalnym UO.
  • Współpraca w zakresie tworzenia aktów prawnych:
    • udział w przygotowywaniu projektów wewnętrznych regulacji dotyczących spraw pracowniczych, np. regulaminów pracy, wynagradzania,  czy ocen okresowych,
    • współpraca z innymi jednostkami organizacyjnymi Uczelni w celu harmonizacji aktów prawnych z obowiązującymi przepisami i potrzebami instytucji.


     


    clock
    Godziny pracy
    poniedziałek07:30 – 15:30
    wtorek07:30 – 15:30
    środa07:30 – 15:30
    czwartek07:30 – 15:30
    piątek07:30 – 15:30
    Skip to content