Szanowni Państwo,
w związku z trudną sytuacją wywołaną powodzią, informujemy o przysługujących Państwu uprawnieniach.
 
Każdy pracownik, który na skutek powodzi  nie może stawić się w pracy, ma prawo do:
– 4 dni urlopu na żądanie – płatnego 100% wynagrodzenia,
– urlopu z tytułu siły wyższej w wymiarze 2 dni lub 16 godzin w ciągu roku kalendarzowego – płatnego 50% wynagrodzenia,
– usprawiedliwienia nieobecności na podstawie Ustawy z dnia 16 września 2011 o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi. Dotyczy pracowników którzy faktycznie nie mogą świadczyć pracy.  Za czas usprawiedliwionej nieobecności w pracy z ww tytułu pracownikowi przysługuje prawo do odpowiedniej części minimalnego wynagrodzenia za pracę, przez okres nie dłuższy niż 10 dni roboczych wynikających z rozkładu czasu pracy pracownika.
Usprawiedliwienie nieobecności  prosimy zgłaszać telefonicznie do przełożonego oraz do Biura Spraw Pracowniczych i potwierdzić  mailem (w przypadku urlopu z tyt. siły wyższej lub usprawiedliwienia nieobecności na podstawie Ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi).
W razie pytań, prosimy o kontakt z Biurem Spraw Pracowniczych.